ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
برای پایش وضعیت ماشینھای الکتریکی، سیستم ابزار دقیق عموما برای اندازه گیری کمیتھای زیر مورد استفاده می باشد
. 1 .اندازه گیری دما • تشخیص دمای مقاومتیRTD • ترمیستورھا • ترموکوپل ھا
2 .اندازه گیری لرزش • َوراِرسان ھای جابجایی( transducers Displacement( • ورارسان ھای سرعت( transducers Velocity( • شتاب سنج ھا(
transducers Acceleration( 3 .اندازه گیری نیرو و گشتاور
4 .اندازه گیری الکتریکی و مغناطیسی
5 .اندازه گیری سایش و خرده ھا
عمر ماشینھای الکتریکی اساسا بھ عمر سیستم عایقی آنھا وابستھ است بھ ھمین علت پایش وضعیت عایق ماشینھا ھمیشھ مورد توجھ بوده است. • تحقیقات نشان داده است کھ فعالیت تخلیھ جزئی در ماشینھای الکتریکی فشارقوی شاخص مناسبی برای تشخیص زود ھنگام بسیاری از عیوب ماشین است. • برای تشخیص عمر باقیمانده ماشین نیز می توان از ارزیابی فعالیت تخلیھ جزئی در آن استفاده نمود. • تخلیھ ھای جزئی بھ تخلیھ ھایی کم انرژی کھ بھ صورت موضعی در قسمتی از عایق بوجود می آید اطلاق می شود. • پدیده تخلیھ بر حسب مقدار انرژی کھ آزاد می کند بھ صورت زیر دستھ بندی می شود: •تخلیھ کرونا •تخلیھ جزئی •تخلیھ جرقھ(Spark( •تخلیھ قوس الکتریکی(Arc(